Band-bio – Michael Stanley – Søren – Rasmus – Flemming
Biografi: Flemming
Flemming er født den 7. februar 1972. Han må som Søren erkende, at han ikke kan huske Beatles’ opløsning. Det er først i en relativ sen alder, Flemming overhovedet får en viden om Beatles, hvor dette orkester så til gengæld sætter deres spor. Flemmings første forståelse af, hvor store Beatles dog var, var en forklaring fra hans far henover køkkenbordet, omkring hvor uhørt hårdt Ringo slog på sin lilletromme. En så voldsom markering af 2 og 4 var på dette tidspunkt så revolutionerende, at Flemmings far havde svært ved at forklare dette. (Han var selv Beatles fan).
Flemmings far var musiker og startede sin karriere som “orgelbanker” i et pigtråds orkester. Senere spillede han som solomusiker, hvilket han gjorden sig meget i. Det er ikke så få gange, at Flemming er faldet i søvn til Yesteday…….. med rytmeboks.
Men Flemming ville spille trommer. Flemming startede sin karriere som trommeslager som 10-årig, meget imod sin fars vilje. Men efter at faren havde endt et heftigt skænderi med trommelæreren, som ytrede at han personlig ville betale for undervisning hvis ikke faderen ville, kunne Flemming starte (på sin fars regning).
Det gik støt og roligt frem for Flemming, men problemet var, at der ikke var nogen at spille med (i øvrigt farens pointe for ikke at spille trommer). Så karrieren var tit ved at stoppe, inden den kom i gang. En af Farens tidligere venner fra orkesteret havde en søn som spillede bas og arbejdede med studie. Han opsøgte Flemming vedrørende noget studie arbejde med en pige. Denne pige hed Lonnie og vandt i 1989 Dansk Melodi Grand Prix. Flemming startede derved sit første bandt med Lonnie og 80 jobs i kalenderen.
Samarbejdet med Lonnie stoppede 3 år senere. Backing-orkesteret fortsatte som cover-orkesteret KTK, hvor en lille del af repertoiret var Beatles. Der opstod et behov for at komponere egne sange. Godt begyndt med sangskrivning havde orkesteret en fælles Beatles “hjerneblødning”. En nørde- og forgudelsesperiode, hvilket resulterede i et orkester der lød så meget af Beatles, at det var pinligt. Klimakset på perioden var en Beatles-agtig sang kaldet ” I Wish I Was A Beatle”. En sang sammensat udelukkende af bidder fra Beatles´ tekster (den var meget lokalpopulær !!).
Orkesteret skiftede navn til Kick The Kangaroo og udkom med deres debut plade i maj 2000. Dette band fylder meget, men da chancen for at spille i Beat The Meetles opstod kunne Flemming ikke andet end sige ja.
Beatles’ historie og deres indflydelse på musikhistorien interesserer Flemming, men det er først og fremmest musikken der har sat sig dybe spor. Flemmings personlige favoritplade er ubetinget Revolver.
Som de øvrige medlemmer har Flemming en svaghed for instrumenter, specielt Ludwig trommer. Flemming har gennem tiderne samlet og repareret flere sæt, men har dog også været nødsaget til at sælge for ikke at drukne i disse. Pt. har Flemming 4 Ludwig-sæt som flittigt bliver benyttet i begge orkestre.
Instrumenter:
Ludwig black oyster 13”-16”-22” (1962)
Ludwig Jazz Festival black oyster snare (1967)
Avedis Zildjian cymbals 13”-18”-20”
Ludwig stands and Rogers Swiw-O-Matic tom hardware
Ludwig Speed King pedal.